Nieuws

CRO: dit betekent het

0

Heb jij een website? Dan wil je natuurlijk dat je veel websitebezoeken krijgt. Het kan bijvoorbeeld zijn dat jij producten verkoopt, maar de verkoop toch nog erg tegenvalt. Je had anders verwacht. Dan kan je gaan kijken naar conversie optimalisatie oftewel CRO. Je stelt jezelf dan een aantal vragen en gaat daarmee aan de slag om een zo geoptimaliseerd mogelijke website te krijgen. 

Dat je website goed vindbaar moet zijn is natuurlijk logisch. Hiervoor kan je aan een aantal dingen werken. Tekst op je website, vindbaarheid van zoekwoorden en natuurlijk het ontwerp van jouw website. Met Conversie optimalisatie ga jij bezig met het research doen in bepaalde stappen. Want je wil weten waarom jouw bedrijf een bepaald aantal kliks krijgt of waarom jij zo enorm vaak bekeken wordt. 

Conversie optimalisatie

Zoals we eerder al vertelden staat CRO voor conversie optimalisatie. Bij CRO leer je beter te kijken naar jouw potentiele klanten. Wat willen ze nu eigenlijk en kan ik ze een betere website-ervaring bieden? Dit kan je doen door ervoor te zorgen dat klanten sneller lid kunnen worden of snel een ervaring of dienst kunnen aanschaffen. Onnodige toepassingen haal je hier dus tussenweg. 

Het belangrijkste aan CRO online marketing? Dat de klant centraal staat. Dat is misschien wel het hoofdonderdeel waarom conversie optimalisatie zo’n grote kans van slagen heeft. De klant voelt zich meteen betrokken en zal er dan ook voor zorgen dat hij of zij een goede review afgeeft. Deze handeling zorgt weer voor nieuwe potentiele klanten. 

Welke doelen kan ik behalen met conversie optimalisatie?

Het is duidelijk dan conversie optimalisatie misschien wel het beste middel is om kwalitatief juiste klanten binnen te slepen. Maar welke doelen behaal je nu eigenlijk door deze methode toe te passen? 

  • De verkoop van producten zal significant stijgen 
  • Je krijgt betere reviews van klanten 
  • Huidige klanten zullen tevreden zijn met de nieuwe interface en beleving 
  • Je wordt beter vindbaar online voor jouw doelgroep 

Met deze vier punten ben je eigenlijk klaar. Zorg er dus voor dat je CRO toepast wanneer je een website wil hebben die werkt. 

Leer meer over de 5 beste SEO tools van dit moment

Vorig artikel

Alles wat je moet weten om mee te kunnen praten over Euro 2020

Volgende artikel

Ook iets voor jou

More in Nieuws