MarketingSEO

Combinatie van online- en offline marketing het meest interessant 

0

Veel Nederlandse organisaties kiezen nog altijd voor een mix van online- en offline marketing. Hoewel SEO in Enschede, Almelo en bijvoorbeeld Hengelo steeds belangrijker is geworden voor ondernemers, alloceren zij hun budget hier niet volledig aan. Gek is dat niet, want sommige doelgroepen hechten meer waarde aan hetgeen zij offline zien dan wat zij online tegenkomen. Het is een prettig gevoel, een bedrijfsnaam op straat tegen te komen. Doordat het aantal online aankopen van consumenten jaar na jaar stijgt, kunnen bedrijven echter niet onder online marketing uit. Het is belangrijk gevonden te worden in de zoekmachine. Online marketing is echter veel meer dan SEO, een afkorting van Search Engine Optimization, alleen. Denk ook aan de activiteiten van je organisatie op verschillende sociale kanalen. 

Start met een passend online visitekaartje 

Voordat je zou moeten denken aan het toepassen van online marketing, is het belangrijk je visitekaart op het internet op orde te hebben: je bedrijfswebsite. Schakel een professional op het gebied van webdesign bij Enschede in, om je te laten helpen bij het ontwerpen van zo’n website. Belangrijk hierbij is dat deze vormgeving aansluit op de rest van de huisstijl van je organisatie. Heb je nog geen huisstijl, omdat je bijvoorbeeld net begint? Kijk in dat geval goed welke elementen in de vormgeving van een website passen bij de beoogde doelgroep van je onderneming. Let op het gebruik van de juiste kleuren, een geschikt lettertype en bijvoorbeeld de lengte van teksten op pagina’s. Een donkere kleur sluit aan op een zakelijke doelgroep, terwijl felle kleuren voornamelijk een jongere doelgroep aanspreken. 

Bekijk uit welke factoren SEO bestaat 

Zodra de website aansluit op je bestaande huisstijl en de doelgroep van je organisatie, kun je starten met het toepassen van SEO. SEO is een tegenhanger van SEA; bij SEO probeer je de posities van je website op organische wijze te verbeteren, terwijl je bij SEA advertentieruimte koopt voor de belangrijkste zoekwoorden. Het achterhalen van die zoekwoorden is een goed beginpunt. Er zijn verschillende marketingbureaus die je hierin kunnen ondersteunen met handige tools. Gebruik de uitkomst van zo’n onderzoek ook voor het creëren van nieuwe content voor je website. Naast het toevoegen van content, is ook het opbouwen van een linkprofiel een belangrijk onderdeel van SEO. Net als voor het uitvoeren van een zoekwoordenonderzoek geldt ook voor het opbouwen van zo’n linkprofiel dat je hier een externe partij voor in kunt schakelen. 

Wees ook offline zichtbaar als organisatie

Zoals eerder genoemd; de meeste bedrijven kiezen voor een mix van online- en offline marketing. Zorg dat je organisatie zichtbaar blijft aan de kant van het sportveld, in de lokale krant of bijvoorbeeld met een bord op een rotonde in de plaats waar je gevestigd bent.

Hoe ziet het vervoer eruit tijdens de pandemie?

Vorig artikel

5 Tips om jouw geheugen te trainen

Volgende artikel

Ook iets voor jou

More in Marketing