Shopify is een van ‘s werelds grootste e-commerceplatformen. Zo heeft het Canadese bedrijf jaarlijks meer dan twee miljoen gebruikers wereldwijd. Ook binnen de Nederlandse landsgrenzen is Shopify een gevestigde naam die nog steeds terrein aan het winnen is.
Voordelen van je eigen Shopify webshop maken
Het opzetten van een eigen webshop kan een hoop stress en een gevoel van onwetendheid ontketenen. Zeker wanneer je over een beperkte technische kennis beschikt (waar je je niet voor hoeft te schamen), kun je soms door de bomen het bos niet meer zien. Gelukkig is Shopify, ten opzichte van andere e-commerceplatformen, erg gemakkelijk te gebruiken voor mensen die geen technische achtergrond hebben.
Dit biedt Shopify:
- Shopify is relatief gebruiksvriendelijk voor mensen zonder technische achtergrond.
- Shopify is erg aanpasbaar. Dus vind jij een knopje te geel of te groen? Maak je ‘m toch blauw!
- Shopify biedt de beveiligingsupdates aan. Hierdoor hoef jij niet zelf op zoek te gaan naar al deze technische bijkomstigheden.
- Voor Shopify maakt het (bijna) niets uit wat je verkoopt. Verkoop jij een papiermache wokpan of een goudvissencommunicatiecursus in de Algarve? Je kunt er een Shopify webshop voor opzetten.
- Shopify is erg schaalbaar. Dus het platform is geschikt voor de kruidenier om de hoek én het grote textielbedrijf met meer dan 300 werknemers.
Voordelen van je webshop laten maken
Waar het maken van je eigen webshop de mogelijkheid biedt om alles tot in de puntjes naar jouw hand te zetten, is het ook enorm tijdrovend. Het is daarom ook mogelijk om het maken, onderhouden en optimaliseren van jouw webshop uit te besteden aan een Shopify bureau. Hierdoor kun jij je volledig blijven focussen op jouw bedrijf.
Dit biedt een agency
- Externe partijen hebben de technische kennis om de mogelijkheden binnen Shopify optimaal te benutten.
- Je hebt praktisch geen omkijken meer naar je webshop. Zo kan een goed Shopify Bureau het ontwerpen, onderhouden en optimaliseren van jouw webshop voor je doen.
- Bij problemen en/of vragen kun je altijd terecht bij de professionals. Zo hoef je bij een vreemd voorval er niet zelf achteraan, maar kun je direct bellen naar de professional die jou uit de brand gaat helpen.
- Wanneer jij een speciale actie voor een bepaalde feestdag, evenement o.i.d. wilt lanceren, hoef je alleen een opdracht richting het externe bedrijf te sturen. Dit betekent dat jij meer tijd over hebt voor de marketing en offline acties.