Het internet staat vol met fabeltjes en leugens. Zo ook over online marketing. Je wordt vaak geadviseerd om dit toe doen voor meer bereik, of dat ene zou je gaan helpen bij meer traffic op je website. Wij geven je 5 mythes op een rij.
Sinds het internet bestaat is het een groot spinnenweb geworden van informatie. Het is ook een broedplaats geworden van ondernemers die denken dat ze het wagenwiel hebben uitgevonden en komen met de meest uiteenlopende tips. In de onlinemarketingwereld is het vaak, gek, gekker, gekst. Maar heel veel van deze marketingtools en tips werken helemaal niet en kunnen worden doorverwezen naar het land de fabelen. Is het voor jou een enorm web geworden, ga dan je online marketing uitbesteden als je beter geranked wil worden in Google.
#1 Je artikel volstoppen met links
Je teksten volstoppen met linkjes is een echte fabel. Google is namelijk steeds slimmer geworden en ziet heel goed welke artikelen aansluiten bij een bepaalde link en welke er puur zijn om jezelf beter van te maken. Google houdt niet van over geoptimaliseerde artikelen. Het is goed om met YOAST 2 groene bolletjes te krijgen, maar alle vinkjes perfect zorgt er nog niet voor dat jouw website begint te rollen.
#2 Beste domeinnaam
Ja, het helpt zeker om een goede domeinnaam te hebben, maar een domeinnaam zonder enige marketingstrategie erachter scoort nog steeds slecht. Jij verkoopt bijvoorbeeld auto’s in Enschede. Je scoort de domeinnaam: autoverkoopEnschede.nl, dit wil echter nog niet zeggen dat Google je nu bovenaan laat zien. Google kijkt al lang niet meer naar domeinnamen. Je kan je beter focussen aan de bouw van een goede website met de juiste backlinks en waardevolle content als blogs en artikelen.
#3 Husselen van teksten
Je hebt een oud artikel, maar je wil hier een nieuw artikel van maken. Door simpel de tekst te kopiëren en deze in een andere volgorde te zetten denk je te scoren. Dit is echter niet waar. Je artikel zal er kwalitatief op achteruit gaan en het kan zelfs dat Google jouw artikel ziet als kopiëren en plakken. Wat veel beter werkt is jouw oude artikelen nieuw leven in te blazen met nieuwe foto’s, weetjes en minimaal 500 woorden aan extra teksten.
#4 Keyword dichtheid
Je wil dat Google snapt waar het artikel over gaat. Maar wist je dat de dichtheid er niet gelijk voor zorgt dat je artikel beter vindbaar is. Je teksten moeten kloppen en wanneer jij een overdaad gooit aan de keywords: auto Enschede dan zal Google denken: ‘’deze tekst is gemaakt om te scoren en niet om te informeren’’.
Leg jezelf niet op om constant een bepaald keyword te gebruiken. Zo wordt de tekst natuurlijker en zal je waarschijnlijk hoger scoren.
#5 Geautomatiseerde funnels
Tja, het is een beetje een trend geworden om je posts in te plannen en ook je mails te laten automatiseren. Maar wist je dat dit helemaal geen zin heeft. Zo blijf je maar informatie geven aan potentiële klanten zonder echte verbinding aan te gaan. Je kan veel beter kiezen voor mailtjes en artikelen op maat gemaakt. Wanneer je content op maat maakt gaan er klanten zijn die verkocht raken!