Marketing

Dit zijn de succesvolste bedrijven van beroemdheden

0

Iedere beroemdheid is al een merk op zich. Ze gedragen zich op een bepaalde manier, werken mee aan campagnes of projecten die binnen hun imago passen en associëren zich met bedrijven die aansluiten bij hun levenswijze. Er zijn echter ook beroemdheden die nog een stapje verder gaan. Zij zetten hun bekendheid in om een goed doel te helpen of op te richten, of om hun eigen bedrijf te starten. Ze proberen hun beroemdheid te gebruiken om nog meer geld te verdienen. Vaak levert dit niet de meest succesvolle bedrijven op, maar er zijn natuurlijk uitzonderingen.

 

De bedrijven van Kylie Jenner & Reese Witherspoon

Kylie is vooral bekend van de reailtyserie Keeping Up with the Kardashians (hier te streamen) maar heeft besloten het heft ook in eigen handen te nemen. De jonge twintiger heeft verschillende succesvolle bedrijven, waarvan haar make-up lijn Kylie Cosmetics verreweg het meeste geld oplevert. Doe je goed, Kylie!

Reese Witherspoon timmert met haar eigen kledinglijn ook lekker aan de weg. Naast haar vele lucratieve acteer- en regisseerklussen, verdient ze aardig bij met Draper James clothing. Ze heeft echt haar innerlijke ondernemersgeest gevonden, aangezien ze hoogstpersoonlijk haar bedrijf pitcht voor verschillende potentiële investeerders.

 

Ondernemers van de oude garde

Bekende sterren die jaren geleden tot grote hoogte stegen hebben hun faam sindsdien vertaald naar succesvolle bedrijven. Enkele voorbeelden hiervan zijn George Clooney, Jay-Z en Mark Wahlberg. George zit tegenwoordig in de tequila-handel met zijn onderneming Casamigos Tequila, waarmee hij licentiehouder is voor een Mexicaans tequilamerk in de Verenigde Staten. Jay-Z blijkt een ondernemer in hart en nieren te zijn, en staat aan de basis van Roc Nation & Tidal. Daarnaast is hij ook nog eens een van de grootste investeerders in Armand de Brignac Champagne. Mark zijn naam heeft verbonden aan de hamburgerketen Wahlburgers, wat wij overigens een prima naam vinden. Het lijkt er op dat er wel wat te verdienen valt dus, in de voedsel- en drankindustrie. Lekker bezig, jongens!

 

De onderneming van Sofía Vergara

Sofía zag kansen in de ondergoedbranche, en dat zag ze goed ook! Haar bedrijf EBY gaat als de brandweer. Een abonnement op onderbroeken, waarmee je iedere zoveel weken een paar nieuwe setjes krijgt opgestuurd – je moet er maar op komen. Ze doneert zelfs een deel van de inkomsten aan een goed doel. Met haar vermogen van ongeveer $140 miljoen doet ze het best leuk, toch?

Populaire winkelsites zoals Wehkamp, Bol.com en Otto

Vorig artikel

Een gepast webdesign voor serieuze websites als uitvaartbedrijven

Volgende artikel

Ook iets voor jou

More in Marketing