We hoeven jou natuurlijk niet meer uit te leggen dat SEO staat voor Search Engine Optimization. Oftewel: door je website zo aan te passen dat je hoger in de zoekresultaten van zoekmachines als Google te komen. Met als enige doel om zo meer potentiele klanten en leads te generen op je website. Maar dat optimaliseren hoef je vandaag de dag niet meer alleen te doen, er zijn SEO-tools die jou hierbij willen helpen. We hebben voor jou de 5 beste SEO-tools van dit moment gevonden. Lees dus snel verder!
SEO is belangrijk omdat het op lange termijn zoekt voor een groeiende website. Denk bijvoorbeeld aan organisch meer (gratis) bezoekers op je website, meer klikken op je advertenties en de perfecte manier om nieuwe kansen te vinden. Het is zó belangrijk dat jij 100% de volgende tools even moet bekijken.
1. Ahrefs
Deze SEO-tool helpt jou om meer informatie te krijgen over de verschillende algoritmen van SEO. Deze informatie is voor jou belangrijk, omdat je op deze manier je website beter vindbaar kan maken. Deze tool kan je helpen met bijvoorbeeld een zoekwoordenonderzoek, maar ook kan het je helpen om je concurrentie te analyseren. Of gebruik de opties voor backlink-onderzoeken en conten- onderzoeken. Allemaal opties waar Ahrefs je mee kan helpen.
2. SISTRIX
Als we het hebben over Sistrix dan hebben we het meer over een toolbox. Bij onze buren in het oosten is deze tool al erg populair. Maar wat doet het dan? Er zijn meerdere opties die je kan inzetten, bijvoorbeeld de SISTRIX Visibility Index. Deze tool bekijkt elke week de ranglijsten van maar liefst een miljoen trefwoorden die woorden ingetikt bij Google. Hierdoor kun je tot in het kleinste detail jouw individuele ranglijsten krijgen. Een mooi instrument voor benchmarketing.
3. LEOlytics
LEOlytics is een SEO tool die je kunt gebruiken voor het kopen van gesponsorde content op websites van hoge kwaliteit in meer dan 10 markten. Zoals bijvoorbeeld Spanje, Frankrijk, Italië, Duitsland, Portugal, Nederland en diverse Latijns Amerikaanse landen.
Het team van LEOlytics schrijft content op basis van jouw aanwijzingen en wensen. De content wordt dusdanig gecreëerd dat dit effect heeft op de lezers van het betreffende medium. Naast een verbeterde positie van jouw project dankzij een hoogwaardige link in de content, versterk je tegelijkertijd ook de branding van jouw merk.
Daarnaast ontvang je clicks die naar jouw website leiden. Het LEOlytics platform biedt een algoritme dat op basis van onderwerp en de gewenste SEO metrics partnervoorstellen genereert welke betrekking hebben op jouw project. Zo vind je dus altijd de beste media voor het eenvoudig publiceren van content.
LEOlytics is één van de meest gebruikte linkbuilding platformen onder Europese SEO-organisaties. Mede omdat het platform het verkrijgen van hoogwaardige links makkelijker maakt én een zeer divers media aanbod biedt voor vrijwel elk onderwerp.
Hier kun je een account aanvragen bij LEOlytics
4. SEMrush
Voor wie meer inzicht wil hebben in het gebruik van zoekwoorden door de concurrent, kan gebruikmaken van SEMrush. Deze tool maakt het voor jou mogelijk om meer mogelijkheden te vinden in een lijst met vergelijkbare zoekwoorden. Door deze zoekwoorden te rangschikken weet jij precies met welke zoekwoorden je aan de slag kan gaan. Daarbij helpt deze tool je ook nog met het analyseren van je eigen website. En geeft het verbeterpunten aan.
5. MajesticSEO
Wie aan de slag gaat met linkbuilding komt al snel uit bij MajesticSEO. Dit komt omdat het namelijk een tool is met de grootste Link Intelligence Database ter wereld. Op deze manier kan jij aan zeer detailleerde informatie komen over hoe andere websites door middel van links met elkaar in verbinding staan. Ideaal wanner je bijvoorbeeld aan de slag wilt gaan met affiliatie-campagnes en online marketing.