Nieuws

Leadgeneratie: dit betekent het 

0

Stel jij staat op het marktplein. En er komen maar liefst 100 mensen die dag langs jouw kraam. Je kraam ziet er mooi uit en mensen blijven al snel even hangen. Ondertussen vertel jij een interessant verhaal en voor je het weet koopt iedereen jouw product. Zo werkt leadgeneratie ook, maar dan online! In deze blog vertellen we jou er meer over. 

Inbound marketing, zo wordt leadgeneratie ook wel genoemd, houdt in dat jij de groep die naar jouw website komt vergroot door het creëren van waardevolle content. Je blijft maar waarde delen totdat deze bezoekers ook daadwerkelijk klanten worden. Misschien denk je nu bij jezelf: maar hoe kunnen mensen mij online vinden dan? Dat kan op verschillende manieren. Denk bijvoorbeeld aan video’s posten op YouTube, socialmedia-kanalen beheren. Instagram, Tiktok maar ook Facebook nog steeds. En uiteraard door het delen van blogs op je website. Al die manieren zorgen ervoor dat potentiele kopers steeds weer uitkomen op jouw website.

Vind jij het moeilijk om hier iets van te maken? Een online marketing bureau kan jou hierbij helpen! Zo wordt het creëren van inbound marketing een eitje! 

Wat zijn de voordelen van leadgeneratie? 

Er kunnen veel voordelen zitten aan deze manier van marketing. Allereerst creëer je veel meer leads uit je website. Dat kan wel oplopen tot 75% meer. En meer leads vanuit je website zorgen er ook voor dat je meer conversie krijgt. Conversie betekent verkopen vanuit je website. En dat terwijl de kosten per lead vaak lager ligt dan wanneer je gaat adverteren. Het gebeurt namelijk heel organisch. En dat zorgt er dan ook weer voor dat je langdurige klantrelaties creëert. Ga je in de toekomst weer iets nieuws lanceren? Dan heb je een soort fanbase die waarschijnlijk direct enthousiast worden van jouw plan! 

Hoe kun je dit realiseren?

Deze nieuwe manier van marketing vraagt ook een andere aanpak. Allereerst is het belangrijk dat je de juiste mensen in huis hebt. Denk aan een marketeer, maar ook mensen die goed zijn in sales. Vanuit hier kun je namelijk gaan werken aan een persona. Dit wordt ook wel een ijkpersoon genoemd. Hij of zij is jouw ideale klant. Voor hem of haar wil je een perfecte customer journey creëren. De route die iemand aflegt van eerste contact tot het uiteindelijk kopen of afnemen van een dienst. 

Wat kun je nog meer doen? 

Naast het opzetten van bijvoorbeeld e-mailmarketing en het creëren van aantrekkelijke content is het ook belangrijk dat je achter de schermen gaat kijken. Kun je bepaalde software op je website. Plaatsen. Om zo bepaalde automatiseringen op te zetten. Denk aan het versturen van een pop-up of het binnenhalen van een e-mailadres door middel van een gratis weggever.

Alles wat je doet is met als doel om eerst veel te geven. Vanuit geven bouw je een band op. Je wil waarde bieden. Uiteindelijk is de kunst om de juiste formule te vinden. Dat doe je ook door alle resultaten te monitoren en waar nodig bij te sturen. 

Voetbal kijken met vrienden nóg leuker maken? Zo doe je dat!

Vorig artikel

Zo zorg je ervoor dat technologie binnen je bedrijf niet faalt 

Volgende artikel

Ook iets voor jou

More in Nieuws